پودر لباسشویی برف – سه — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

پودر لباسشویی برف – سه — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

نام برند:
برف. نامی بسیار مناسب و همخوان با کالا و نتیجه استفاده از آن. شکل کالا و حالت ریخته شدن آن از جعبه و جمع شدنش روی سطحی که فرو می ریزد کاملن مشابه با شکل و رفتار فیزیکی برف است، و نتیجه استفاده از آن تمیز شدن لباس ها و سفیدی مانند برف که به خوبی در تگ لاین از آن استفاده شده.

محصول:
پودر شستشوی لباس با دست.

تگ لاین:
هرکه با برف شست، می گوید / برف بهتر لباس می شوید

کاراکتر برند:
ندارد.

وعده برند:
شستشوی بهتر لباس با دست.

پیش زمینه:
آگهی مربوط به دوره ای است که خانم یا خدمتکار خانه، تمام لباس ها را با دست می شسته؛ کالایی که تا پیش از ورود پودرهای لباسشویی برای این کار استفاده می شد، صابون های سنتی لباسشویی بوده. این که برف نخستین پودر لباسشویی با دست در بازار ایران بوده یا نه را دقیقن نمی دانم، ولی به هرحال مخاطب آگهی می تواند هر دو گروه مخاطب ممکن باشد؛ کسانی که هنوز از صابون لباسشویی استفاده می کنند و کسانی که مشتری سایر پودرهای موجود در بازار – شاید پودر لباسشویی تاید – هستند.
مخاطب پیام آگهی:

با توجه به اینکه انتخاب و خرید موادمصرفی از جمله پودرلباسشویی با خانم خانه است – فارغ از این که چه کسی لباس ها را می شوید – پس مخاطب پیام آگهی، خانم های خانه دار هستند. از طرفی چون تغییر عادت و جلب اعتماد زنان یک جامعه سنتی که همیشه شاهد شسته شدن لباس ها با صابون سنتی در خانه مادر و مادربزرگ بوده و خود نیز سالها از همین محصول استفاده کرده اند، بسیار سخت بوده، آگهی زنان جوان تر را که گرایش به روش های نوین زندگی داشته اند هدف گرفته است؛ احتمالن گروه سنی بین 20 تا 30 سال که فرزندان کوچک داشته و علاقمندند فرزندشان همیشه لباس زیبا و تمیز به تن داشته باشد.

شرح آگهی ها:
یک آگهی برای ترویج فروش که با استفاده از زیبایی تصویر کوه های پوشیده از برف – تصویری که در لوگو هم دیده می شود – رابطه عاطفی خوب و قوی با مخاطب ایجاد می کند و جذابیت هایش در اعلام جوایز بزرگ و ارزنده محدود نمی شود؛ و بسته بندی پودر برف که بر قله و اوج تصویر نشسته. آگهی با تاکید بر جایزه دادن پودر برف و یک ارتباط منطقی شروع می شود، تصویر پس زمینه ارتباط عاطفی را به آن اضافه می کند، فهرست جوایز مخاطب را ترغیب می کند و در نهایت توضیح چگونگی شرکت در قرعه کشی توضیح داده شده و برای اطمینان خاطر، تصویر محلی از بسته بندی پودر برف که باید بریده و ارسال شود نیز نشان داده شده. یک آگهی کامل و بی نقص.

 

* تصویر از کتاب سرخ و سیاه انتشارات سیته

** درباره مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه

No Comments

Post a Comment