کاغذ دیواری – دو — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

کاغذ دیواری – دو — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

نام برند:
لینولئوم ایران

محصول:
کاغذ دیواری

تگ لاین:

کاراکتر برند:

وعده برند:
ایجاد چهره ای مدرن و زیبا برای خانه با دیوارهای زیبا و متنوع و قابل شستشو و با صرف هزینه ای برابر با رنگ

پیش زمینه:
تا پیش از دوران این آگهی ها، برای پوشاندن دیوارهای داخلی ساختمان ها، از رنگ استفاده می شد و جایگزین دیگری وجود نداشت. در سال 1300 رنگ از ترکیب مواد گیاهی و معدنی توسط استادکارها و پای کار ساخته می شد، در سال 1318 نخستین رنگ روغنی کارخانه ای وارد بازار شد و سال 1341 نخستین رنگ پلاستیک. رنگ های پلاستیک قابل شستشو نیست ولی رنگ های روغنی را می توان شست؛ مشکل استفاده از رنگ پلاستیک بوی تینری است که در زمان رنگ آمیزی ایجاد می شود و تا چندین روز باقی می ماند، که این خصوصیت، رنگی آمیزی دیوار منزلی که خانواده در آن ساکن هستند را سخت و آزاردهنده می کند. رنگ های پلاستیک بو نداشته ولی با توجه به اینکه هرچند سال یک بار برای تمیز شدن ساختمان نیاز به رنگکاری دوباره هست، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر تداخل فعالیت رنگکاری با زندگی روزمره خانواده، جذابیت کمتری نسبت به رنگ روغنی دارد. کاغذ دیواری یک کالای کاملن جدید است که اگر مخاطب از وجود آن اطلاع هم داشته باشد، درباره مشخصات و هزینه های نصب آن اطلاعات چندانی ندارد، بنابراین برای ترغیب مخاطب برای خرید این کالا، علاوه بر دلایل احساسی و زیبایی شناختی، می بایست مشخصات کامل محصول و مراکز فروش آن معرفی شود.

مخاطب پیام آگهی:
مخاطب آگهی خانواده های متجدد ساکن تهران هستند – با توجه به نشانی مراکز فروش اعلام شده در آگهی ها که همه در تهران قرار دارد – که تصمیم گیرنده اصلی پدر/مرد خانواده است، ولی مشخص است که در این دوران، خواسته زنان بر این انتخاب تاثیر جدی و تعیین کننده ای دارد.

شرح آگهی ها:
یک آگهی دیگر برای معرفی کالا – کاغذ دیواری – و توضیح مزایای استفاده از آن. فضای راحت و شیک یک خانه؛ کاغذ دیواری به عنوان موضوع آگهی و همچنین مسئول زیبا کردن این خانه، بیشترین سطح تصویر را به خود اختصاص داده، قایق توی تابلوی آویخته شده به دیوار، به لحاظ رنگ، فرم و معنا، با خطوط هندسی روی کاغذ دیواری تقابل ایجاد کرده و ذهن مخاطب را درگیر می کند، میز کوچک کنار دیوار و گلدان گلی که روی آن قرار گرفته آرامش و زیبایی محیط خانه را القا می کند و یک صندلی راحت خالی در کنج این خلوت دلخواه، مخاطب را به نشستن و لذت بردن از این فضا دعوت می کند؛ وعده آگهی – از این پس کاغذ دیواری با رنگ ها و طرح های مدرن، مشکل رنگ آمیزی ساختمان را حل می کند – مانند قابی بالای دیوار آویخته شده؛ بالا – چپ، بهترین جای تصویر برای گذاشتن چیزی است که می خواهیم اهمیت و اعتبار بیشتری به آن بدهیم. رنگ قرمز این نوشته، با رنگ قرمز نوشته “کاغذ دیواری” در پایین-راست تصویر، به عنوان دو لکه قرمز، خطی را بوجود میاورد که چشم را به سمت پایین و نام محصول کشیده و بعد به سمت اطلاعات مراکز فروش می برد. مثلثی که این دو لکه قرمز با گل های قرمز بوجود آورده، چشم را بیشتر متوجه فضای داخلی این مثلث که تصویر دیوار پوشیده شده با کاغذدیواری است کرده و روی آن به حرکت درمیاورد.

* تصویر از کتاب سرخ و سیاه انتشارات سیته

** درباره مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه

No Comments

Post a Comment