کاغذ دیواری – چهار — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

کاغذ دیواری – چهار — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

نام برند:
لینولئوم ایران

محصول:
کاغذ دیواری

تگ لاین:

کاراکتر برند:

وعده برند:
ایجاد چهره ای مدرن و زیبا برای خانه با دیوارهای زیبا و متنوع و قابل شستشو و با صرف هزینه ای برابر با رنگ

پیش زمینه:
تا پیش از دوران این آگهی ها، برای پوشاندن دیوارهای داخلی ساختمان ها، از رنگ استفاده می شد و جایگزین دیگری وجود نداشت. در سال 1300 رنگ از ترکیب مواد گیاهی و معدنی توسط استادکارها و پای کار ساخته می شد، در سال 1318 نخستین رنگ روغنی کارخانه ای وارد بازار شد و سال 1341 نخستین رنگ پلاستیک. رنگ های پلاستیک قابل شستشو نیست ولی رنگ های روغنی را می توان شست؛ مشکل استفاده از رنگ پلاستیک بوی تینری است که در زمان رنگ آمیزی ایجاد می شود و تا چندین روز باقی می ماند، که این خصوصیت، رنگی آمیزی دیوار منزلی که خانواده در آن ساکن هستند را سخت و آزاردهنده می کند. رنگ های پلاستیک بو نداشته ولی با توجه به اینکه هرچند سال یک بار برای تمیز شدن ساختمان نیاز به رنگکاری دوباره هست، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر تداخل فعالیت رنگکاری با زندگی روزمره خانواده، جذابیت کمتری نسبت به رنگ روغنی دارد. کاغذ دیواری یک کالای کاملن جدید است که اگر مخاطب از وجود آن اطلاع هم داشته باشد، درباره مشخصات و هزینه های نصب آن اطلاعات چندانی ندارد، بنابراین برای ترغیب مخاطب برای خرید این کالا، علاوه بر دلایل احساسی و زیبایی شناختی، می بایست مشخصات کامل محصول و مراکز فروش آن معرفی شود.

مخاطب پیام آگهی:
مخاطب آگهی خانواده های متجدد ساکن تهران هستند – با توجه به نشانی مراکز فروش اعلام شده در آگهی ها که همه در تهران قرار دارد – که تصمیم گیرنده اصلی پدر/مرد خانواده است، ولی مشخص است که در این دوران، خواسته زنان بر این انتخاب تاثیر جدی و تعیین کننده ای دارد.

شرح آگهی ها:
متن آگهی با مورد قبلی تفاوتی ندارد، ولی ترکیب تصویر خانه با کره زمین و نشان دادن تنوع طرح های کاغذهای دیواری، پیام کامل و جذابی را به سرعت به مخاطب می رساند؛ یک جهان تنوع طرح و رنگ برای خانه تو! کالا دوران معرفی به بازار را پشت سر گذاشته و برای بزرگ کردن بازار نیاز به تاکید بر تنوع طرح و رنگ و سلیقه مخاطبان خود دارد.

* تصویر از کتاب سرخ و سیاه انتشارات سیته

** درباره مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه

No Comments

Post a Comment