کاشی پلاستیکی دلیفلکس – یک — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

کاشی پلاستیکی دلیفلکس – یک — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

نام برند:
دلیفلکس

محصول:
کاشی پلاستیکی (کفپوش)

تگ لاین:

کاراکتر برند:
ندارد.

وعده برند:
بهداشت و زیبایی پوشش کف ساختمان

پیش زمینه:
در خانه های سنتی ایرانی، بسته به جغرافیا و میزان تمکن صاحبخانه، پوشش های مختلفی برای کف اتاق ها استفاده می شد. در خانه اعیان کاشی های لعاب دار، و در خانه سایر گروه ها از آجر یا گچ استفاده می شد، بعدها موزاییک های سیاه و سپس موزائیک های طرح دار دربعضی خانه های جدیدتر جایگزین آجر یا گچ شد.

مخاطب پیام آگهی:
خانم ها و آقایان متجدد و صاحب خانه به عنوان تصمیم گیرندگان برای دکوراسیون منزل.

شرح آگهی ها:
دو پسربچه دوست داشتنی با ژستی دوستانه/برادرانه در درگاه خانه ای تصویرسازی شده با کاشی های پلاستیکی ایستاده اند، حرکت دست پسر کوچکتر نشان رضایت از محصول نمایش داده شده در تصویر است، پسر بزرگتر نیز به نشانه تایید حرف وی، دستش را روی شانه پسر کوچکتر گذاشته، تصویر می گوید: “خانه ای مناسب/موردعلاقه کودکان”؛ استفاده از کودکان که همیشه روی زمین در حال بازی و وقت گذرانی هستند و تماس بیشتری با کف پوش خانه دارند، بسیار انتخاب درست و به جایی است، کفپوشی که عایق حرارتی و بهداشتی باشد، در سلامت کودکان نقش بزرگی بازی می کند. کف پوش های سنتی به دلیلی داشتن خلل و فرج و درز هرگز کاملن تمیز نمی شد و جارو کردن خانه هایی که کف آن با گچ اندود شده بود، باعث پخش شدن غبار ناسالم گچ در هوا و فضای اتاق می شد که یکی از بدترین مواد برای سیستم تنفسی انسان است.
روی یکی از کاشی های بالا سمت چپ خانه، لوگوی کارخانه تولیدکننده و عامل این رضایت با رنگ قرمز خودنمایی می کند و پس از آن رنگ قرمز لوگوی فارسی دلیفلکس چشم را به سمت خود می کشد، این لوگو در فرم یک فلش قرار داده شده که بلافاصله پیام آگهی در مقابل آن خوانده می شود، “مدرن ترین و زیباترین وسیله پوشش کف” و در خط بعد هم نام کارخانه آلمانی تولید کننده؛ تاکید بر آلمانی بودن کارخانه احتمالن به خاطر حسن شهرتی است که از دیرباز تولیدات آلمان در سراسر جهان داشته و دارند. پس از این دو خط چشم به سمت لوگوی انگلیسی دلیفلکس می رود و در نهایت نیز نام و نشانی نماینده انحصاری فروش این محصول دیده می شود.
به احتمال زیاد، کارخانه آلمانی د.ال.و در ایران شناخته شده بوده که اولویت نمایش لوگوی کارخانه از لوگوی محصول بالاتر بوده و در جای بهتری قرارداده شده، و برند دلیفلکس با تکیه بر برند د.ال.و بنابر کسب اعتبار داشته.

 

* تصویر از کتاب سرخ و سیاه انتشارات سیته

** درباره مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه

 

No Comments

Post a Comment