بخاری جنرال – شش — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

بخاری جنرال – شش — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

نام برند:
جنرال


محصول:
بخاری


تگ لاین:
ندارد


کاراکتر برند:
ندارد


وعده برند:
ندارد


پیش زمینه:
برخلاف آبگرمکن های نفتی، نسل های اول بخاری نفتی کاربراتور نداشت، نفت از منبع داخل قیفی می چکید و از آنجا وارد لوله چنبره شکلی می شد که سوخت را به شعله می رساند؛ فاصله منبع نفت تا قیف فضای بسته ای نبود بنابراین کارکردن این بخاری ها همراه بود پخش شدن بوی نفت در فضای اتاق که ناخوشایند و بیماری زا بود. در نسل های بعدی کاربراتوی به بخاری اضافه شد که هم سیستم بسته و کنترل کننده مقدار سوخت ورودی به بخاری بود و هم اینکه حتا در بسته ترین درجه باز مقدار کمی سوخت به شعله پیلوت می رساند تا روشن کردن بخاری راحت تر باشد. اضافه شدن کاربراتور به بخاری ها تغییر و پیشرفت محسوسی در تولید بخاری نفتی بود.


مخاطب پیام آگهی:
خانم های خانه دار و آقایان


شرح آگهی:
یه جفت چشم و لب خندون، یه جفت چشم و لب راضی، یه جفت چشم و لب علاقمند و سپاسگزار، از بالا به پایین یک ورودی تصویر و خطی برای هدایت کننده چشم و احساس مخاطب به سوی نام و تصویر بخاری جنرال تشکیل داده اند. فکر نمی کنم هیچ طراحی بتواند این همه حس مثبت و رضایتمندی را بهتر، سریعتر و مینیمال تر به مخاطب منتقل کند. تصویر پنج مدل متفاوت بخاری جنرال نیز روی فلش قرمزی که باز چشم را به سوی مرکز و نوشته و تصویر اصلی هدایت می کند قرار گرفته و در برابر نوک این فلش لوگوی جنرال با شعار “انتخاب شما معرف شخصیت شماست” قرار دارد، و زیر آن نیز آخرین بخش اطلاعات مورد نیاز مخاطب یعنی نشانی شرکت جنرال نوشته شده. این آگهی از نظر قدرت و موفقیت طراحی گرافیک بی همتاست.

* تصویر از کتاب سرخ و سیاه انتشارات سیته

** درباره مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه

No Comments

Post a Comment