یخچال جنرال – دو — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

یخچال جنرال – دو — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

نام برند:
جنرال


محصول:
یخچال


تگ لاین:
پیشگام در صنایع لوازم خانگی


کاراکتر برند:
ندارد.


وعده برند:
برترین کیفیت بازار


پیش زمینه:
ندارد


مخاطب پیام آگهی:
خانم ها و آقایان به عنوان تصمیم گیرندگان خرید لوازم خانگی.


شرح آگهی:
تصویر یک زن جوان سانتیمانتال که نماینده زنان متجدد و ثروتمند آن روزگار است، با لبخند و نگاه رضایت آمیز به سوی لوگو و تگ لاین جنرال، و بلافاصله نقل قولی از وی که با قرمز نوشته شده تا هم چشمگیرتر باشد و هم شاید زنانه تر، همچنین استفاده از فونت توخالی هم به زنانه تر شدن آن کمک کرده؛ جمله “با تمام وجود دوستش دارم… چون در انتخابش دقت کردم” نه تنها تاکید و یادآوری می کند که خرید یخچال یک فرآیند منطقی است و نه احساسی، و خریدار می بایست اطلاعات فنی خود را افزایش داده و با توجه به مشخصات فنی یخچال آن را انتخاب کند، بلکه لایه احساسی رضایت از خرید را هم به مخاطب القا می کند، دوستش ندارد چون زیباست یا خوشرنگ است یا ظاهری چنین و چنان دارد، دوستش دارد چون آگاهانه انتخابش کرده است! سپس تصویر یخچالی پر از مواد غذایی که احساس خوب امنیت غذایی و حتا برآورده شدن هوس های شکمی را وعده می دهد و لوگوی جنرال در کنار این تصویر جذاب از پاسخ به اصلی ترین نیازها و لذت های زندگی، و در نهایت جمله تاکیدی آگهی برای وادار کردن مشتری به تحقیق و بررسی درباره مشخصات فنی یخچال ها پیش از انتخاب و خرید.

* تصویر از کتاب سرخ و سیاه انتشارات سیته

** درباره مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه

2 Comments

  • شهاب

    سپتامبر 15, 2019 at 4:04 ب.ظ پاسخ

    درود بر شما
    مطالبتون عالیه
    سه ماهه منتظرم مطلب جدیدی بنویسید

    • meduser

      اکتبر 28, 2019 at 9:57 ق.ظ پاسخ

      سلام و سپاس. متاسفانه نوشتن این وبلاگ یکی از آخرین اولویت هامه و باوجود اینکه مطلب آماده دارم نمی رسم آپلود کنم. ولی تلاش می کنم بیشتر بهش برسم.

Post a Comment