یخچال جنرال – یک — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

یخچال جنرال – یک — از مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه”

نام برند:
جنرال


محصول:
یخچال


تگ لاین:
پیشگام در صنایع لوازم خانگی


کاراکتر برند:
ندارد.


وعده برند:
برترین کیفیت بازار

پیش زمینه:
ندارد

مخاطب پیام آگهی:
خانم ها و آقایان به عنوان تصمیم گیرندگان خرید لوازم خانگی.


شرح آگهی:
لوازم خانگی از جمله کالاهاییست که دو لایه دارد، لایه کاربری و لایه تکنولوژی؛ این آگهی مربوط به زمانی است که آگاهی و درک عمومی از لایه تکنولوژی و مشخصات فنی یخچال و سایرلوازم خانگی، خیلی کمتر از امروز بود. استراتژیست با تکیه بر همین نکته سعی می کند مشتری را وادار به افزایش اطلاعاتش از لایه فنی یخچال کرده و انگیزه ها و دلایل انتخابش را به لایه کاربری و ظاهر محصول محدود نکند. تیتر درشتی که واژه “یخچال ها” را با رنگ قرمز گل درشت تر کرده و درباره شباهت ظاهری یخچال برندهای متفاوت صحبت می کند، در تایید این تیتر تصویر دو یخچال را کنار هم کشیده که تنها تفاوت ظاهری شان نوشته های روی یکی از آن هاست، از آنجایی که اجازه استفاده از علامت و لوگوی برندهای رقیب را نداشته، تنها با تکرار واژه “یخچال” بر روی بدنه یکی، تلاش کرده تا مقایسه دو برند متفاوت را نمایش دهد. در ادامه تصویر یخچال ها جمله تاکیدی “یخچال شما ظاهرا شبیه یخچال ما است…” نوشته شده که سه نقطه آخر جمله به معنای ادامه دار بودن داستان و اما و اگری است که بعدن گفته می شود. تصویر یک یخچال پر از مواد غذایی، لوگوی قرمز جنرال و تگ لاین “پیشگام در صنایع لوازم خانگی” تلاش می کند تا پاسخی به اما و اگرهاست و در ادامه با اعتماد به نفس کامل و بدون ارائه اطلاعات بیشتر، اعلام می کند که در صورت مقایسه، خریدار حتمن یخچال جنرال را انتخاب خواهد کرد. آگهی تلاش نمی کند دلیل خاصی برای انتخاب شدن جنرال به مشتری بدهد، بلکه تنها او را تشویق به مطالعه و بررسی بیشتر و عمیق تر در لایه های تکنیکی محصول می کند و اطمینان دارد که در این صورت، خریدار برند دیگری را انتخاب نخواهد کرد. درواقع این آگهی تلاش می کند که فرآیند خرید یخچال را از یک فرآیند احساسی، به یک فرآیند منطقی تبدیل کند.
توضیح آن که تصویر یخچال پر از مواد غذایی، احساس امنیت غذایی و اطمینان از برآورده شدن هوس های مخاطب در زمینه خوراکی ها را به مخاطب القا می کند، خوردن و آشامیدن بعد از نفس کشیدن اصلی ترین نیاز انسان و همچنین یکی از پرطرفدارترین لذت های زندگیست، و تمام این حس خوب امنیت و خوشی، به جنرال نسبت داده می شود.

* تصویر از کتاب سرخ و سیاه انتشارات سیته

** درباره مجموعه “حاشیه ای بر سرخ و سیاه

No Comments

Post a Comment